Frakt Sverige 49 kr. Fraktfritt vid order över 500 kr.
 
 ALLMÄNT

Här hos Lapland Eco Store är alla beställningar välkomna, stora som små, men du måste vara över 18 år för att få handla. Alla bilder på Lapland Eco Store är fotade av oss eller av våra leverantörer. Våra bilder och annat material så som produkttexter är skyddade enligt upphovsrättslagen, © Lapland Eco Store AB och får ej kopieras och användas utan vårt medgivande. Vi kommer att vidta åtgärder om vi upptäcker stölder av bilder och produkttexter. Privatpersoner med bloggar och hemsidor får gärna låna våra bilder och texter! Tänk på att din bildskärms inställningar och svårigheten att fånga den exakta färgen/nysansen på bild kan göra att varan ser annorlunda ut i verkligheten jämfört med bilden på vår hemsida. Vi har gjort det vi kan för att återge färgerna på ett bra sätt men vi kan inte garantera att färgåtergivningen är exakt. Färgskillnader mellan bild och produkt kan förekomma. 

Förskolor, daghem, familjedaghem och skolor har alltid bättre priser hos oss. Kontakta kundtjänst om du vill veta mer.

PERSONUPPGIFTER & COOKIES

Dina kontakt/personuppgifter hanteras med största sekretess och säljs inte vidare till tredje part. 

I Textalk Webshop (denna e-handelsplattform) används så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.

PRISER

Priserna som anges är i svenska kronor SEK och inkluderar moms 6%, 12% eller 25%. Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och text. Vi aviserar ej prishöjningar.
 
SÅ HANDLAR DU 

När du hittat något som du vill köpa så klickar du på "Köp" eller "Lägg i varukorg" då hamnar din vara i kundkorgen, fortsätt handla tills du är nöjd. Om du vill ändra på något i din varukorg så klickar du på "Ändra" uppe i högra hörnet vid varukorgen. När du är klar klickar du på "Till kassan" som också ligger uppe vid varukorgen i högra hörnet. I kassan kontrollerar du först att din beställning är korrekt och sedan väljer du leveransmetod och betalningsmetod. Läs igenom våra köpvillkor och acceptera dem. Om du har valt att betala med Klarna Checkout så fyller du i din e-postadress och senare ditt postnummer. Kontrollera att det är dina uppgifter som kommit upp. Är det inte det så kan du enkelt ändra genom att klicka på "Är det inte du?" och sedan fylla i de rätt uppgifterna. När du fyllt i rätt uppgifter så klickar du på Slutför köp. Nu är köpet klart och dina varor kommer inom kort hem till dig. Om du valt att betala till vårt bankgiro så fyller du i dina uppgifter, läser igenom köpvillkoren och accepterar dem. Klicka sen på Fortsätt. Kontrollera din beställning och dina uppgifter och klicka på Bekräfta beställning. Nu är köpet klart och dina varor kommer inom kort hem till dig. Var noga med att lämna rätt mobilnummer och mailadress då fraktbolagen skickar ut sina aviseringar via mobil eller mail.
 

BETALNING 

Hos Lapland Eco Store AB handlar du tryggt och säkert med Klarna och med Förskottsbetalning till vårt bankgiro. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Vid tillämpning av förvald faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Klarna förbehåller sig dock rätten att debitera de eventuella skatter eller avgifter som kan tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren. Det kommer alltid att finnas information om villkor för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. Klarna kan när som helst addera eller ta bort betalningsalternativ. Med Klarna har du alltid minst 14 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning. Lapland Eco Store AB erbjuder även Förskottsbetalning till vårt bankgiro. Du måste vara minst 18 år gammal för att få handla i vår butik och med Klarna. Längst ner under våra betalningsalternativ kan du läsa om hur du gör när du vill handla från Finland.

Faktura: 
Med Klarna beställer du dina varor med hjälp av information som du alltid har med dig och du betalar först när du har tagit emot dina varor. När du väljer betalningsalternativet Klarna faktura så har du 14 dagar på dig att betala. Fakturan skickas till din e-post samtidigt som ditt paket lämnar vårt lager. När du fått fakturan i din mailbox kan du själv välja om du vill skriva ut en papperskopia eller inte. Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Faktura: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice

Konto:
Med Klarna Konto samlar du alla dina köp på en enda samlingsfaktura. Den första kontofakturan skickas till dig via post månaden efter du lagt ditt köp. Kommande kontofakturor skickas alltid i mitten av månaden med ett förfallodatum i slutet mellan den 28e och den 30e. Klarna Konto har ingen fast delbetalningsplan och ingen uppläggningsavgift.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Konto: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice 


Delbetalning:
Med Klarna konto kan du även delbetala köp på 3,6,12,24 eller 36 månader. Villkoren varierar beroende på vilket delbetalningsalternativ du väljer. Klarna Delbetalning är bra för dig som gör lite större köp. Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Delbetalning: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice


Kampanj:
I Klarna Konto ingår även Klarnas kampanjer (t.ex. "Här kommer sommaren!
Köp nu, betala i augusti."). Genom att välja en kampanj kan du skjuta upp din betalning och betalar sedan hela beloppet när du tar emot fakturan för den månaden du valt. Alla kampanjer är helt räntefria och den enda kostnad som tillkommer vid detta alternativ är en avgift om 29,00 SEK.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Kampanj: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice

Klarna Sommarkampanj - Handla nu, betala i augusti:
Nu kan du göra sommarens inköp i lugn och ro och betala först i slutet av augusti! Med Klarnas sommarkampanj handlar du under maj, juni och juli månad och betalar först i slutet av augusti till 0% ränta.
En uppläggningsavgift på 29 kr/köptillfälle tillkommer.
Effektivränta vid köp om 5000 kr, 29 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 4 månader är 1,75%. Din totalkostnad blir 5029 kr. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10
Mån-Tors mellan 08.30–20.00
Fredagar 08.30-17.00
Helger 10.00–17.00.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Direktbetalning via bank:
Med direktbetalning betalar du tryggt och säkert via Klarna och med inloggningen till din bank.

Kort:
För kortbetalning gäller din banks villkor.

Läs mer om Klarna HÄR!


Förskottsbetalning:
Du kan betala genom att sätta in summan du handlat för på vårt 
bankgironummer: 174-0794. Kom ihåg att skriva ditt ordernummer på inbetalningen. När din betalning syns på vårt bankgiro så packar vi varorna och skickar dem till dig. Om betalning inte skett inom 5 dagar så makuleras din order. Hör av dig till info@laplandecostore.se om du har några frågor om bankgirobetalning.

Presentkort:
Betala med våra presentkort genom att slå in koden som står på presentkortet i fältet som kommer fram när du klickat i betalningsmetoden "Presentkort" i vår kassa. Om du handlat för mer än värdet på ditt presentkort så betalar du den resterande summan till vårt bankgiro. Det går alltså inte att betala med Klarna samtidigt som du använder ditt presentkort utan den kvarvarande summan sätts in på vårt bankgiro, vi skickar ditt paket direkt vi ser din inbetalning. Kontakta vår kundtjänst om du har frågor gällande betalning med presentkort.

Rabattkoder:
Eventuella rabattkoder gäller en gång per person/hushåll och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Rabattkoden gäller inte Beställningsvaror, Care of Gerds sortiment och Presentkort.

Utlandsbetalning från Finland, Danmark & Åland:
Om du vill beställa från något av dessa länder så finns dessa betalalternativ:
Finland: Förskottsbetalning (bankgiro) och Klarna Checkout (faktura, direktbetalning, kortbetalning och delbetalning).
Danmark: Förskottsbetalning (bankgiro), Paypal och Klarna Faktura.
Åland: Förskottbetalning (bankgiro) och Paypal.
När du fyller i dina uppgifter så väljer du Finland, Danmark eller Åland som land i rullisten. Därefter kan du klicka i leveransmetod: Frakt Finland, Åland och Danmark. Kontakta kundtjänst för att får våra IBAN och SWIFT nummer skickade per mail samt om du har frågor!

Övriga utlandsbetalningar:
Om du vill beställa från något annat land än Finland, Danmark och Åland så ber vi dig kontakta kundtjänst så hjälper vi dig!

PRESENTKORT

Vi säljer presentkort med valörer mellan 100 kr – 500 kr. 500 kr är vårt största presentkort vill man ge bort mer än så köper man bara fler presentkort med de valörer man behöver för att komma upp i summan man vill ge bort. Presentkortet är giltigt i 2 år efter utfärdandedatum och kan ej lösas in mot kontanter. Presentkortet förlorar sitt värde och slutar gälla om butiken upphör, går i konkurs eller byter ägare. Om du handlar för en mindre summa än vad presentkortet är värt kan du använda det resterande beloppet vid ett senare köptillfälle. Du kan alltid handla för en större summa än vad presentkortet är värt och betala mellanskillnaden genom förskottsbetalning till vårt bankgiro. Tänk på att ett presentkort är en värdehandling. Vi ersätter inte borttappade eller stulna presentkort. Om du bara beställer presentkort så skickar vi dem fraktfritt.

FRAKT

Hämta dina varor själv: 
Frakt 0 kr.
Om du väljer att hämta dina varor själv i vår lokal på Blåvägen 207 i Storuman så tillkommer ingen fraktavgift. Skicka ett mejl till info@laplandecostore.se eller ring 070-6405598 för att bestämma dag och tid för att hämta dina varor. 

Övriga ordrar inom Sverige för privatpersoner: 
Frakt inom Sverige 49 kr.
Fri frakt vid beställningar över 500 kr.

Förskolor, skolor & företag:
ca 99-129 kr.
För leverans direkt till dörren väljer förskolor, skolor och företag detta alternativ.

Leverans till Finland, Danmark & Åland:
Frakt 159 kr.

Vi erbjuder en enhetsfrakt vid beställningar från Finland, Danmark & Åland. Kontakta kundtjänst om du har frågor.

Beställningar från utlandet:
Just nu har vi ingen fast fraktavgift vid beställningar från andra länder än Sverige, Finland, Danmark & Åland utan frakten beräknas utifrån vikten på paketet och beroende på vart det ska skickas. Mejla kundtjänst vid beställningar från utlandet så ska vi hjälpa dig på bästa sätt.
 

POSTNORDS MILJÖANSVAR:

Minska utsläppen:
PostNord arbetar målmedvetet för att minska sin egen och därmed även deras kunders miljöbelastning.

PostNord skapar värde genom att effektivt hantera och distribuera fysiska och digitala försändelser, som når mottagaren på ett effektivt sätt. Huvuddelen av PostNords uppdrag omfattar således transporter av brev, varor och gods från en punkt till en annan. Koldioxidutsläpp från transporter står för den största delen av koncernens miljöpåverkan. 91% av koncernens totala koldioxidutsläpp är relaterade till transporter. Minskad förbrukning av fossila drivmedel hör därför till PostNords högst prioriterade initiativ för att nå det långsiktiga utsläppsmålet.

Koncernens långsiktiga miljömål är att minska koldioxidutsläppen med 40% under perioden 2009-2020. Hittills har utsläppen minskat, främst beroende på effektiviseringar i transportkedjan och investeringar i bränslesnåla fordon. Ökad inblandning av biodrivmedel i dieseln i Sverige har också bidragit till att minska koldioxidutsläppen.

Miljömål:
Minska koncernens klimatpåverkan

Mål: Minska CO2-utsläppen med 40% 2009–2020
Utfall 2014: Minskning med 17% sedan 2009

Eldrivna fordon:
PostNord har en av Europas största elfordonsflottor med omkring 5 000 elcyklar, elmopeder och elbilar.

Miljöfonden:
Sedan 2009 har PostNord en Miljöfond, som syftar till att öka takten i miljöarbetet. Koncernen öronmärker årligen medel till miljöförbättrande åtgärder – och skapar därmed förändring i den egna verksamheten. Miljöfondens storlek motsvarar vad det skulle kosta att klimatkompensera koncernens koldioxidutsläpp. Fonden har sedan starten möjliggjort omkring 90 miljö- och klimatförbättrande projekt, som alla bygger på förslag från de som känner verksamheten bäst, våra egna medarbetare.


Minskad miljöpåverkan:

Tågtransporter: PostNord transporterar omkring 65 % av brevvolymerna i Sverige på tåg mellan sorteringsterminalerna. I Norge transporteras majoriteten av paket- och pallvolymerna på tåg. Under 2013 togs brevterminalen Hallsberg i drift. Terminalen ligger nära stambanan med två järnvägsspår som går rakt in i byggnaden, vilket underlättar flödena som transporteras på tåg. För att möjliggöra tågtransport av logistikprodukter som pall och paket i Sverige krävs bland annat fler avgångar för godståg.

Flygtransporter: Postnord reducerar bränsleförbrukningen för flygtransporter. Flygtransporter orsakar 4 % av koncernens totala koldioxidutsläpp. Ny radioutrustning och utbildning för piloter i eco-flying har bidragit till att minska koldioxidutsläppen från svenska inrikestransporter med 10 % mellan juli 2012 och juli 2013.

Miljöeffektiva fordon: PostNord uppgraderar våra fordon till mer miljöeffektiva alternativ. De fortsätter att investera i mer bränslesnåla fordon, bland annat 50 elbilar till den danska verksamheten. Under 2014 kommer logistikverksamheten att testa två större elfordon för distribution av paket.

Nya bränslen och ny teknik: PostNord deltar i tester av nya bränslen och ny teknik. Vägtransport står för 87 %av PostNords totala koldioxidutsläpp. Deras logistikverksamhet har under 2013 fortsatt att testa elhybridlastbilar. Testerna visar att de mindre elhybrider som finns just nu lämpar sig främst för distribution i tätorter. Tester av lastbilar som drivs med biodrivmedlet bio-DME¹ fortsatte också. Under 2013 testades även lastbilar som drivs med flytande metan i kombination med diesel. Denna kombination lämpar sig främst för tunga och långväga transporter då lastbilen automatiskt använder mest gas. PostNord följer med intresse utvecklingen av elektrifierade vägar, som skulle kunna komplettera järnvägen för PostNords tunga transporter.

Fyllda bilar: PostNord fyller bilarna och optimerar rutterna. Att ständigt eftersträva hög fyllnadsgrad och att köra så smarta rutter som möjligt minskar både kostnaderna och miljöbelastningen per försändelse. PostNord följer exempelvis upp gram CO2/brev och gram CO2/paket.

Minskad energiförbrukning: PostNord energieffektiviserar och köper grön el. Energiförbrukningen i PostNords lokaler och fastigheter står för 7 % av koncernens totala koldioxidutsläpp. 2013 fattades beslut om att utvidga satsningen på Grøn Adfærd (Grönt Beteende), en omfattande kampanj i PostNords danska verksamhet med energibesparing som mål. Kampanjen inleddes 2012 där 14 000 medarbetare involverades. Energiförbrukningen minskade då i totalt 270 byggnader med omkring 20 %, varav en effekt på –10 % har kunnat bibehållas.

Smarta kommunikations- och logistiklösningar: PostNord utvecklar smartare kommunikations- och logistiklösningar tillsammans med kunder och leverantörer. Koncernen har exempelvis utvecklat kundspecifika upplägg som möjliggjort minskade transportkilometer, bland annat till följd av effektiv samordning mellan PostNords olika logistikverksamheter.

Elfordon: PostNord har en stor elfordonsflotta. PostNords elfordonsflotta växer stadigt. Elfordon är billigare i drift och underhåll och ljudnivån är lägre jämfört med konventionella fordon. Förbättrad batteriprestanda och konkurrenskraftiga priser är faktorer som kan öka satsningarna ytterligare.

Bränslesnål körning: PostNords chaufförer kör bränslesnålt och säkert. PostNord följer upp bränsleförbrukning per fordon och chaufför. Under 2013 deltog koncernen bland annat i branschorganisationen International Post Corporations (IPC) tävling IPC Drivers Challenge i Dublin. Tävlingens syfte är att premiera brevbärare som kör på ett miljöriktigt och säkert sätt.


Certifikat
För att säkerställa ett systematiskt kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete i hela koncernen har PostNord certifierat vårt integrerade verksamhetsledningssystem enligt standarderna ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001 under ett koncerngemensamt certifikat utställt på PostNord AB. Certifikatet omfattar PostNord Sverige samt PostNord Danmark, med undantag av OHSAS 18001 i Danmark som än så länge ligger under ett eget certifikat.

 
LEVERANS

Vi behandlar normalt din order inom ett dygn från att du lagt din beställning och fram tills dess att varan/varorna lämnar vårt lager. Undantag gäller helger, röd dag och måndagar. Ordrar lagda innan klockan 12.00 skickas normalt samma dag, gäller vardagar (utom måndag) och ordrar betalade med Klarna. Vi levererar normalt ditt paket inom 2-5 dagar beroende på ditt betalningssätt. Ditt paket skickas med PostNord som Mypack eller Varubrev. Läs alltid vår "Aktuellt i butiken" flik för de senaste uppdateringarna gällande leveranstid.


POSTNORD Mypack - Hämta själv när det passar dig
PostNord väljer automatiskt ut det Postombud som ligger närmast din adress. T.ex. din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paket. Om du vill hämta ditt paket på ett speciellt utlämningsställe så bör du maila oss i anslutning till att du lagt din beställning. Då går vi in manuellt och ändrar ditt Postombud när vi bokar din frakt.
Leveranstid 2-7 dagar.

Posten Varubrev – Levereras direkt hem i postlådan
Posten Varubrev levereras direkt hem i din postlåda. I det fall Varubrevet skulle vara för stort för din postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar
ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp till 2 kg.

DHL Servicepoint - Hämta själv när det passar dig
DHL väljer automatiskt ut det servicepoint som ligger närmast din adress, t.ex. din lokala livsmedelsaffär eller en DHL-terminal. Du hämtar ut försändelsen på en tid som passar dig efter att du blivit aviserad via sms. Tänk på att du alltid behöver visa giltig id-handling för att kunna hämta ut ditt paket.
Leveranstid 2-7 dagar.

POSTNORD Home - Hempaket levereras hem till dig
Med PostNord MyPack Home, skickar vi paket till dig inom Sverige. Du kommer att aviseras via sms eller e-post nästa vardag. Du kan då välja dag och tid för leveransen enligt vad som gäller för din ort*.
PostNord levererar hem till din dörr innan arbetsdagens slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2–3 timmar. Har du valt tilläggstjänsten 17–21* levererar vi mellan klockan 17.00 och 21.00 på kvällen.
*Till vissa orter erbjuds leverans endast under dagen. Se vilka leveranstider som gäller. 
Med tjänsten Spåra brev, paket och pall kan du följa paketet hela vägen.


Outlösta paket
Vid outlösta paket som går i retur förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 400 SEK för returfrakt och administrativa kostnader. Vi levererar normalt bara inom Sveriges gränser. Om du vill beställa från utlandet så hör av dig till vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig på bästa sätt.

SMS-avisering och mail-avisering:
Var noggrann när du anger ditt mobilnummer och din mailadress i kassan. Det behövs korrekt uppgifter för att du ska kunna få en avisering om att ditt paket finns att hämta på ditt utlämningsställe. PostNord aviserar våra kunder genom att skicka ett sms.

Spåra gods:
Här spårar du paket skickade med posten.
Här spårar du ditt paket hos DHL.

OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress samt korrekt mobilnummer och mailadress. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 400 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt. 
 

ORDERBEKRÄFTELSE

I samband med ditt köp skickas en automatisk orderbekräftelse ut. Om du upptäcker något som inte stämmer vänligen kontakta oss så snart som möjligt på info@laplandecostore.se så vi kan rätta till felet innan ditt paket skickas. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit vid beställningen. Kontrollera noga att du anger rätt e-postadress i kassan. Kontakta kundtjänst om du inte får din automatiska orderbekräftelse.

 

ÅNGERRÄTT

Du har ångerrätt i 14 dagar efter du mottagit dina varor. Du får öppna förpackning och undersöka varan, men den bör sändas åter till oss i oanvänt och oförändrat skick och helst i en hel originalförpackning med originalhandlingar. Du som kund ansvarar för värdeminskningen som uppstår om varan hanteras i större omfattning än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Om originalförpackning och originalhandlingar saknas eller är skadade regleras det som en värdeminskning. 

För vissa varor så som hygienartiklar och hudvård gäller obruten förpackning/plombering. Livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Kunden står för frakten vid ångrat köp och byte. Hör alltid av dig till oss innan du returnerar ångrade varor. Bifoga en kopia på kvitto och följesedel samt namn och adress och information om hur vi kan betala tillbaka dina pengar. Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Konsumentverkets ångerblankett finns att ladda ner här:
Ångerblankett Konsumentverket

Tvistelösningssidan: www.ec.europa.eu/odr


REKLAMATIONER
 
Du måste själv agera när du tar emot ditt gods. Kontrollera godsets och förpackningens tillstånd när det lämnas ut till dig. Räkna igenom kvantiteten så att den stämmer överens med uppgifterna i fraktsedeln.

Om godset är skadat när du hämtar ut det
Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt.


Om du upptäcker skadad vara när du öppnat ditt paket 
Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling.
Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Ta därför snarast kontakt med oss. När du gjort det skickar vi dig en skade/reklamationsblankett som du ska fylla i och returnera till oss. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vi står för frakten när det gäller reklamationer. Vid reklamation bör du kontakta oss via mail på info@laplandecostore.se, ange "Reklamation" i ämnesraden.

Saknas gods gör du så här
Gör anmärkning på fraktsedeln innan du kvitterar godset. Kontakta fraktbolaget. De gör då en eftersökning på sina terminaler och hos transportörerna.

Skadereglering
Det är alltid du som kund som ska kunna framställa att varan är skadad. Detta innebär att du normalt ska prestera följande handlingar till oss:

  • Skadeanmälan med tydlig skadebeskrivning och foton.
  • Fraktsedelsnummer.
  • Faktura eller följesedelsnummer.
  • Eventuellt övriga handlingar som du anser har betydelse för att skadan blir korrekt reglerad.
MILJÖ

Bli inte förvånad om dina varor kommer i en begagnad kartong och med begagnat packmaterial. Vi återanvänder alla våra kartonger för miljöns skull. Självklart är kartongen hel och ren då vi skickar den till dig. Vi packar ofta våra paket med tidningspapper, om du är allergisk mot trycksvärta vill vi att du skriver det i meddelandefältet i kassan så vi kan packa ditt paket med ett annat material. Läs mer om vår miljöpolicy under "Ekologiskt & Giftfritt" i toppraden.


Priser i: