Frakt Sverige 49 kr. Fraktfritt vid order över 500 kr.
Läs vår FAQ (Frequently Asked Questions) innan du mailar vår kundtjänst.
Ofta finns svaret på din fråga här:

• Frakt 49 kr (för privatpersoner)
• Fraktfritt över 500 kr (för privatpersoner)



Hur länge ligger mitt paket på utlämningsstället, vad händer om jag inte hämtar ut det?

Ditt paket ligger på PostNords utlämningsställe i exakt två veckor efter att det kommit fram. Sedan går det i retur till oss. Posten tar ut en avgift för alla paket som inte hämtas ut och går i retur. Den avgiften får kunden stå för. Undvik detta genom att hämta ditt paket i tid. Kontrollera ALLTID att du angett rätt adressuppgifter, mobiltelefonnummer och mailadress efter du lagt din beställning.

Kan man ändra liggtiden på sitt paket hos PostNord?
Ja det kan man och det kostar 180 kr + moms. Kunden står för den kostnaden.

Hur gör jag om jag vill ha ett speciellt Utlämingsställe?
Om du vill att ditt paket ska skickas till ett speciellt utlämingsställe så bör du meddela detta i samband med att du lägger din beställning. PostNord väljer automatiskt ut det Postombud som ligger närmast din hemadress. Maila kundtjänst om du vill ändra. När paketet redan har lämnat vårt lager så går det att ändra utlämningsställe men det kan ta upp till en vecka att göra det och PostNord tar ut en avgift på 180 kr + moms för det. Kunden står för den kostnaden.

Kan man beställa varor i sitt eget namn och få dem skickade till en annan person?
Ja det kan man! För att varorna ska kunna skickas till en annan person så väljer du betalalternativet Förskottsbetalning i kassan och skriver ett meddelande i meddelanderutan om att ordern ska skickas till en annan person. Skriv personens namn, adress, mobiltelefonnummer och mailadress. Då skickar vi paketet dit. 

Går det att byta namn eller adress på min beställning?
Om du har valt att betala med Förskottsbetalning så kan du enkelt ändra både namn och adress på din beställning. Kontakta vår kundtjänst innan paketet lämnar vårt lager så löser vi det. Om du däremot betalat med Klarna så kan du inte ändra namn eller adress. Du kan däremot ändra utlämningsställe. Läs ovan hur du gör.

Hur gör jag för att lägga till en vara på min order?
För att kunna lägga till en vara på din order så måste du ha betalat med Klarna eller med förskottsbetalning. Då kan vi enkelt lägga till varan både på din order och på din faktura. Om du betalat med direktbetalning via bank eller med kort så måste du lägga en ny beställning. Lägg en ny beställning, betala med Klarna och välj fraktalternativet Hämta i Storuman (ett fraktfritt alternativ). När du lagt din nya order så mailar du eller ringer kundtjänst och ber oss skicka bägge ordrarna tillsammans.

Kan man spara en inköpslista i er butik?
Ja det kan man. Skapa först en inloggning i vår butik, det gör du genom att klicka på ”Ny Kund” som ligger längst upp i högra hörnet av butiken, under LOGGA IN.
När du skapat en inloggning så loggar du in i butiken. Lägg de varor du vill ha på inköpslistan i varukorgen. När du är färdig så klickar du på ”Ändra” som ligger under ”Din Varukorg” upp i högra hörnet. Nu ser du varorna du lagt i varukorgen och kan klicka på knappen ”Spara som inköpslista” som ligger under den varukorg du skapat. När du klickat på ”Spara som inköpslista” så hamnar listan under ”Inköpslistor” och du kan plocka upp den och läsa in den i varukorgen när du ska handla.
Inköpslistorna ligger sedan under: Mina sidor och Inköpslistor.


Mitt paket och en vara blev skadad i frakten, vad gör jag nu?
Vid synlig skada: Om du upptäcker att paketet är skadat när du hämtar ut det så ska du meddela detta till Postombudet/transportören och be dem göra en notering om detta. Be dem göra noteringen innan du hämtar ut paketet, alternativt hämtar du inte ut det alls. Ring sedan 0771-333310 och anmäl skadan samma dag. Kunden anmäler skadan, Posten reglerar den och vi på Lapland Eco Store betalar tillbaka ev. belopp eller skickar ny vara. 

Anmärkningen om skadan behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. 

Dold skada: Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling.

Vi vill alltid besiktiga skadan därför ska du ta en bild/några bilder på skadan och även på kartongen och emballaget. Du får inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Ta därför snarast kontakt med oss via vår e-post info@laplandecostore.se. När du gjort det så behandlar vi din reklamation inom en vecka. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vi står för frakten när det gäller reklamationer. Vid reklamation ska du kontakta oss via mail på info@laplandecostore.se, ange "Reklamation" i ämnesraden. 

Jag har ångrat en vara eller vill byta en vara, hur gör jag då?
Du har rätt att ångra ditt köp/en vara eller byta en vara inom 14 dagar. Kontakta alltid kundtjänst vid byte eller returer. Kunden står för returfrakten. Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott eller med för lite frankering. Om du har valt Klarna faktura vid ditt köp och inte betalt den så bör du alltid kontakta deras kundtjänst och be dem förlänga sista betaldatum så returen hinner fram till oss och behandlas innan fakturan går ut. Kontakta Klarna Kundservice på telefon: 08 – 120 120 10. Du kan även pausa fakturan själv genom att logga in på Klarnas hemsida och markera fakturan som du har gjort en retur på.

Returen skickas till:
Lapland Eco Store AB
Blå Vägen 207
92331 Storuman

Hur ska jag skicka tillbaka varan?
Skicka gärna dina returer spårbart med Posten skicka lätt: http://skicka.posten.se/Skicka/Pages/serviceSettings.aspx?ServiceKey=SkickaLatt
Upp till 1 kg kostar 53 kr och upp till 2 kg kostar 89 kr. Det går även bra att skicka på andra sätt. Skicka alltid med ev. plocklista med returorsak eller en lapp med namn, ordernummer och returorsak. Uppge alltid avsändare på brevet/paketet och var noggrann med att frankera rätt. Underfrankerade sändningar löses ej ut förrän kunden betalt hela beloppet.

Hur ska jag emballera varan?
Emballera din vara väl så den inte skadas i frakten. Vi betalar inte tillbaka hela beloppet för varor som skadats i frakten. Tänk på att aldrig sätta tejp eller skriva direkt på originalemballaget till produkten. Hör av dig till kundtjänst om du vill ha tips på hur du ska emballera just din vara.

Hur gör jag vid reklamation?
Kontakta alltid kundtjänst om du vill reklamera en vara, vi vill oftast ha varan i retur men ibland räcker det om du skickar en eller flera bilder. Tänk alltid på att spara varan tills reklamationen är genomförd och du fått igenom din reklamation. Det blir svårt att reklamera en vara som inte finns! Vi står för returfrakten vid reklamation.

Hur skickar ni min faktura?
Vi skickar alla fakturor på mailen, detta görs i samband med att din beställning skickas från vårt lager. Fakturan är avgiftsfri och kommer från Klarna. I samband med att fakturan skickas till din mail så får du alltid ett sms skickat till det mobiltelefonnummer som du uppget vid beställningen. Sms:et skickas som en påminnelse på att du fått en faktura till din mail, allt för att undvika att du missar din faktura.

Du har alltid 14 dagar på dig att betala fakturan så du hinner få hem varorna innan fakturan behöver betalas. Om du inte hinner betala fakturan innom 14 dagar så loggar du in på Mitt Klarna och förlänger fakturan (läs mer här under). Vi skickar i undantagsfall fakturor via snigelpost och endast till myndigheter som kräver en pappersfaktura till en speciell fakturaadress/inläsningsenhet. 

Jag har inte fått min faktura.
Fakturan skickas alltid till din e-postadress i samband med att din beställning lämnar vårt lager. Det går även ut ett sms till din mobiltelefon om att du har en faktura från Klarna i din inkorg. Undersök först att du angett rätt e-postadress när du la din beställning. Om du har anget rätt e-postadress så ber vi dig kolla din skräppostkorg. Finns inte fakturan där så kan du logga in på Mitt Klarna och hämta fakturan där. 
Logga in här till Mitt Klarna--> https://my.klarna.com/se/sv/login

Jag vill förlänga sista betaldatum på min faktura. Hur gör jag det?
Du kan förlänga sista betaldatum på din faktura själv genom att logga in på Mitt Klarna. När du är inloggad kan du förlänga din faktura med max 10 dagar. Vi retur eller reklamation så ringer du Klarnas kundtjänst och ber dem förlänga Fakturan så du hinner returnera/reklamera varan. Klarna brukar oftast förlänga fakturan i ca 30 dagar.
Logga in här till Mitt Klarna--> https://my.klarna.com/se/sv/login
Ring Klarnas kundtjänst: 08 – 120 120 10

Vad är "Mitt Klarna":
Du hittar alltid din faktura på Mitt Klarna. Allt du behöver ange är den mejladress eller det telefonnummer som du använde när du gjorde köpet. På Mitt Klarna kan du se alla fakturor, både betalade och obetalda. Du kan också förlänga betaltiden med tio dagar på en faktura.

För att flytta fram betaldatumet så loggar du in på Mitt Klarna och klickar på ”Att betala”. När du hittat fakturan, välj ”Mer information” och klicka sedan på ”Förläng betaltiden”. Bekräfta valet sedan är det klart.

Har förskolor och skolor rabatt hos er?
Självklart! Vi värnar om att alla barn ska få växa upp i en giftfri miljö och vill därför underlätta för er som jobbar för en giftfri skolmiljö. Alla förskolor, skolor, dagmammor och andra liknande verksamheter för barn har alltid bra rabatt hos oss och vid större beställningar kan vi lämna ännu mer rabatt. Kontakta kundtjänst om du jobbar på en förskola och vill beställa hos oss så hjälper vi dig!

Vad betyder Bevaka produkter?
Man kan bevaka produkterna som för tillfället är slut hos oss. Klicka på knappen "Bevaka" på den produkt du vill bevaka och fyll i din mailadress. När vi fått varan i lager så får du ett automatiskt mail i din inkorg om att varan finns på lager igen. Att bevaka innebär INTE att vi skickar varan/varorna fraktfritt i och med att du lagt en beställning och samtidigt bevakat produkter.

Jag har ett presentkort hur använder jag det?
För att använda presentkortet så väljer du Förskottsbetalning som betalalternativ. Då laddar sidan om och du kan klicka i Presentkort och Presentkortsfältet kommer upp. Fyll i din kod. Om du inte använder hela värdet av presentkortet så kan du använda det resterande beloppet senare genom att använda samma kod vid ett annat tillfälle. Om du måste betala mer än vad presentkortet är värt så sätter du in det kvarvarande beloppet på vårt bankgiro 174-0794. Fyll inte i din presentkortskod i fältet för "Eventuell rabattkod", där fungerar inte koden.

Priser i: