Till kassanDin kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Totalt 0:-
Till kassan
499:- kvar till fri frakt
Snabb leverans Trygg betalning Miljövänligt packmaterial Frakt 49:-

KÖPVILLKOR

För att underlätta för dig har vi skapat en kortversion av våra köpvillkor med de mest relevanta och viktiga punkterna som du snabbt kan läsa igenom. Längre ner på sidan finner du våra fullständiga köpvillkor. Hittar du inte svaren på det du undrar över i texten nedan? Läs då våra fullständiga köpvillkor, se våra Vanliga frågor & svar eller kontakta vår Kundtjänst så hjälper vi dig gärna.

  • Vi skickar försändelser till hela Europa.
  • Kontakta vår kundtjänst om du bor utanför Norden. 
  • Frakten inom Sverige kostar 49 kr. Fraktfritt vid varuköp över 499 kr.
  • Frakten till övriga Norden kostar från 159 kr.
  • Normal leveranstid är ca 2-6 arbetsdagar beroende på var du bor. 
    -Det kan ibland ta några dagar extra under storhelger, kampanjer och rea.
  • Vi ger dig 30 dagars öppet köp.
  • Du som kund står för frakten vid retur och byten.
  • Betalsättet Klarna checkout fungerar i Sverige, Finland och på Åland för privatperson och företag.
  • Betalsättet PAYPAL fungerar endast för de som bor i övriga Europa.
  • Kom ihåg att hämta ditt paket inom 14 dagar.
    -För outlösta paket som går i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig 250:-
    Ångrar du ditt köp så måste du hämta ut ditt paket och returnera det till oss. Ej uthämtade paket ses inte som ett ångrat köp. 
  • Förskolor, Skolor och liknade barnverksamheter erhåller rabatt.
    -Kontakta vår kundtjänst för mer information.
  • Konsumentverkets ångerblankett finns att ladda ner här: Ångerblankett Konsumentverket.

 

Här kommer fullversionen av våra köpvillkor

 

LAPLAND ECO STORE AB KÖPVILLKOR

Detta avtal är reglerat av den nedanstående standarden i köpvillkor för konsumentköp för varor över internet. Köpvillkoren är utarbetade efter Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.laplandecostore.se

 

ALLMÄNT

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med Lapland Eco Store AB, 556928-8920 i nedan text även benämnd som Lapland Eco Store eller www.laplandecostore.se. Genom att beställa accepterar och samtycker du med dessa villkor.

Hos Lapland Eco Store kan du beställa varor i vår webbutik eller handla i vår lagerbutik. Du måste vara över 18 år för att få handla i vår webbutik eller ha målmans godkännande (målsman kan e-posta ett godkännande till info@laplandecostore.se). Vi tillämpar ingen lägsta ordersumma.

Förskolor, daghem, familjedaghem och skolor har alltid rabatt hos oss. Kontakta kundtjänst för mer information.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, för lagerhållning hos våra leverantörer samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Vi förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar.

 


 

BESTÄLLNING

Hos oss kan du välja om du vill registrera en användare innan du beställer eller om du vill handla utan att logga in. Väljer du att registrera en användare hos oss kan du se dina uppgifter, din orderhistorik, samt om din senaste beställning är skickad från vårt lager. Om du väljer att inte skapa en användare så fyller du i dina uppgifter direkt i kassan i stället. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. Om en vara restnoterats av oss har du rätt att avbeställa varan.

 


 

PRISER

Alla priser på www.laplandecostore.se är angivna i SEK, inklusive moms. På alla beställningar inom Sverige under 499 kr tillkommer en leveransavgift (särskilda villkor gäller för förskolor, skolor och företag). Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och text. Vi aviserar inte prishöjningar. Om du besöker vår hemsida från ett annat EU-land än Sverige så kommer priserna att visas i EURO, DKK eller NOK. Vid beställningar från andra länder än Sverige tillkommer alltid frakt.

 


 

BETALNING

PRIVATPERSONER SVERIGE

Hos Lapland Eco Store AB handlar du tryggt och säkert med Klarna Checkout eller med Förskottsbetalning till vårt bankgiro. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.

Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ första gången du handlar med Klarna där så är möjligt. Med Klarna faktura har du förnärvarande minst 14 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout. Det kommer alltid att finnas länkar till information eller de villkor som gäller för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. För kortbetalning gäller din banks villkor.

Lapland Eco Store AB erbjuder även Förskottsbetalning till vårt bankgiro och det är precis lika säkert som att handla med Klarna.

Du måste vara minst 18 år gammal för att få handla i vår webbshop och med Klarna.

Längst ner under våra betalningsalternativ kan du läsa våra betalningsvillkor för utlandsköp.

Further down on this page you can read our therms about payment abroad.

 

KLARNA CHECKOUT

  • Faktura

Med Klarna faktura beställer du dina varor med hjälp av information som du alltid har med dig och du betalar först när du har tagit emot dina varor. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. Fakturan från Klarna skickas direkt till din e-post samtidigt som ditt paket lämnar vårt lager. Om du inte fått din faktura när du hämtat ut ditt paket bör du kontrollera din skräppost eller logga in på Mitt Klarna för att ta del av fakturan.

  • Betala med ett klick

Det här är en tjänst som är precis så smidig som den låter – du betalar dina fakturor och månadsfakturor via Klarnas app eller hemsida med ett enda klick. Tjänsten går ut på att du ansluter ditt bankkonto till Klarna. Klarna använder autogiro för att kommunicera med din bank men drar aldrig några pengar förrän du klickar på ”Betala”. Därefter tar det 1-2 bankdagar innan pengarna dras från ditt konto.

  • Delbetalning/Kontofaktura

Alla köp som du väljer att delbetala och alla köp med förlängd betaltid (till exempel ”Köp nu, betala i augusti”) samlas på en så kallad kontofaktura. Din kontofaktura skickas via mejl och är dessutom synlig när du loggar in på Mitt Klarna. Det smidiga med kontofakturan är att du själv kan bestämma hur mycket du vill betala varje månad och att du när som helst kan betala in det kvarvarande beloppet för att avsluta delbetalningen. Kontofakturan skickas ut till dig varje månad via mejl eller post, beroende på vad du valt.

  • Klarna Direkt

Om du har anslutit ditt bankkonto till Klarna kan du använda Klarna Direkt som betalsätt, du kan även koppla ditt bankkonto vid beställningstillfället. Det innebär att du betalar i kassan genom att identifiera dig med Mobilt BankID. När din beställning skickas från oss får du ett mejl från Klarna om att de drar pengarna från ditt konto inom en till tre dagar. Om de inte kan dra pengarna från ditt konto skickar de en faktura via mejl istället.

  • Kort

Lapland Eco Store erbjuder en säker kortbetalning i samarbete med Klarna. Du kan välja att betala med Visa och Mastercard. Vid betalning med kort skickas du som kund vidare till en säker sida där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. Lapland Eco Store hanterar aldrig dina kortuppgifter. Du kan endast handla med kort utställda inom Norden. För kortbetalning gäller din banks villkor.

Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst om du har några frågor om Klarnas betalalternativ, klicka här.

 

FÖRSKOTTSBETALNING/BANKGIROBETALNING

Du kan betala genom att göra en inbetalning på vårt bankgironummer: 174-0794.
Betala in totalsumman som står på orderbekräftelsen. Kom ihåg att skriva beställningens ordernummer som referens på inbetalningen. När din betalning syns på vårt bankgiro så packar vi varorna och skickar dem till dig. Om betalning inte skett inom 5 dagar så makuleras din order.

 

PRESENTKORT

Din presentkortskod anger du i kassan i fältet för "Jag har en rabattkod".

OBS! Om du har ett presentkort från oss skapat tidigare än den 12/6-2018 behöver du kontakta vår kundtjänst för att du ska kunna använda det på din beställning.

 

RABATTKODER

Eventuella rabattkoder gäller en gång per person/hushåll och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Rabattkoder gäller inte Beställningsvaror.

 

PRIVATPERSONER UTLAND

Dessa betalalternativ gäller för utlandsbetalning från Finland, Åland, Danmark och Norge:

  • Finland: Klarna Checkout (faktura, direktbetalning, kortbetalning och delbetalning) och Förskottsbetalning (bankgiro).

  • Danmark: Förskottsbetalning (bankgiro) och PayPal.

  • Åland: Förskottsbetalning (bankgiro) och PayPal.

  • Norge: Förskottsbetalning (bankgiro) och PayPal.

  • Övriga EU-länder: Förskottsbetalning (bankgiro) och PayPal.

Vår webbshop känner automtiskt av vilket land du befinner dig i och betalningsalternativen för det landet visas i kassan. Detta gäller även för leveransalternativen. Alla priser visas i svenska kronor (SEK) om inte din valuta finns angiven. Kontakta kundtjänst för att få våra IBAN och SWIFT-nummer skickade via mejl samt om du har frågor.

  • Utlandsbetalningar från länder utanför EU:
    Om du vill beställa från länder utanför EU så ber vi dig kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

 

PAYPAL

Med PayPal betalar du snabbt, säkert och smidigt hos oss. PayPal som betalningsmetod gäller endast beställningar lagda från Åland, Danmark, Norge och övriga EU-länder (ej Sverige). Här kan du läsa mer om hur du betalar med PayPal, klicka här

With PayPal it is possible for you to pay quickly, safely and smoothly. PayPal as payment method only applies to orders made from these countries: Åland Islands, Denmark, Norway and other EU-countries (exept Sweden). You can read more about PayPal by klicking at the link, here.

 

FÖRETAG & SKOLOR/BARNVERKSAMHET

Det är enkelt att handla som företag hos oss. När du klickar dig vidare till kassan genom varukorgen så väljer du att ”Ändra till företag” längst upp på sidan. Som företag kan du betala med Klarna Checkout och som Skola/Förskola med Faktura (ej Klarna Checkout) eller Förskottsbetalning till vårt bankgiro.

Om du som handlar till en skola eller förskola har några frågor kan du kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär genom att klicka på länken här.

Om du som handlar som företag har några frågor gällande detta betalsätt kan du kontakta vår kundtjänst genom att klicka på länken här.

 


 

ORDERBEKRÄFTELSE

När vi mottagit din beställning skickas en automatisk orderbekräftelse ut till den e-postadress du angav vid beställningstillfället. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi dig kika i din e-posts spamfilter eller kontakta oss. I orderbekräftelsen finns information om din beställning. Det är viktigt att du alltid kontrollerar dina leveransuppgifter och att de övriga uppgifterna på orderbekräftelsen är korrekta. Kontakta kundtjänst snarast om något inte stämmer så att vi kan rätta till felet innan ditt paket skickas från vårt lager.

Kontakta vår kundtjänst om du önskar ändra något i din beställning i efterhand. Vi kan ändra i din order så länge den inte är bokad och klar för utleverans. Vid ändringar i en order som är under leverans tar vi ut en administrativ avgift på 225 kr och uppåt. För ändringar i en order som redan levererats gäller villkoren för byte och retur. I orderbekräftelsen finns en länk till våra köpvillkor. Orderbekräftelsen gäller som ditt kvitto, spara orderbekräftelsen då den kan behövas vid eventuell garanti på dina produkter.

 


 

PERSONUPPGIFTER & COOKIES

Hos oss på Lapland Eco Store AB hanteras dina personuppgifter med största sekretess enligt dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation, 2016/679/EU) och säljs inte vidare till tredje part. Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss.

En personuppgift är all information som kan användas för att identifiera en enskild person.  I samband med att du genomför din beställning hos oss godkänner du att vi använder och lagrar dina personuppgifter i vår databas för att kunna fullfölja ditt köp och förse dig med din leverans enligt den service du kan förvänta dig.

Exempel på personuppgifter som vi samlar in är:
Fullständigt namn, personnummer, telefonnummer, e-postadress, postadress, och IP-nummer.

För att läsa vår fullständiga Personuppgiftspolicy, klicka här.

För att läsa vår fullständiga Cookiepolicy, klicka här.

 


 

FRAKT

ORDER PRIVATPERSONER INOM SVERIGE

  • Frakt inom Sverige 49 kr.

  • Fri frakt vid beställningar över 499 kr.

 

HÄMTA I LAGERBUTIK

  • Frakt 0 kr.

    Om du väljer att hämta dina varor själv i vår butik på Blå Vägen 207 i Storuman så tillkommer ingen fraktavgift. Kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär på hemsidan eller ring 0771-110011 för att bestämma dag och tid för att hämta dina varor.

 

FÖRETAG, SKOLOR & FÖRSKOLOR

  • Frakt PostNord Parcel Företagspaket 99 kr.
    För leverans direkt till leveransadressen väljer förskolor, skolor och företag detta alternativ.
  •  
  • Frakt Postnord MyPack Collect 59 kr.
    Paketet hamnar på ditt närmaste postombud.

  • Frakt Hämta i lagerbutik 0 kr.
    Det här alternativet väljer du som har vägarna förbi vår butik i Storuman och vill hämta dina varor själv.

 

PRIVATPERSONER NORDEN (gäller ej Norge & Island)

  • Frakt till Finland, Danmark & Åland 159 kr.

FRAKT TILL ANDRA LÄNDER

Just nu har vi ingen fast fraktavgift vid beställningar till andra länder än Sverige, Finland, Danmark & Åland. Fraktkostnaden till övriga länder beräknas utifrån vikten samt storleken på paketet och beroende på till vilket land det ska skickas. Mejla kundtjänst vid beställningar från utlandet så hjälper vi dig på bästa sätt.

 

Kontakta kundtjänst om du har några frågor om våra olika fraktalternativ.

 


 

LEVERANS

Vi behandlar normalt din order inom ett dygn från att du lagt din beställning och fram tills dess att paketet lämnar vårt lager. Undantag gäller vid fraktfri kampanj, helger, röd dag och måndagar. Ordrar lagda innan klockan 12.00 skickas normalt samma dag, gäller vardagar (utom måndag) och ordrar betalade med Klarna. Vi levererar normalt ditt paket inom 2-5 dagar beroende på ditt betalningssätt. Inom Sverige skickas ditt paket med PostNord som MyPack, MyPack Home eller Varubrev. Vi reserverar oss för eventuella leveransförseningar som vi inte kan råda över.

Vi levererar vanligtvis bara inom Sveriges gränser samt till Finland, Åland och Danmark. Om du vill beställa från andra länder ber vi dig kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt.

Om en vara i din beställning är slut så meddelar vi dig genast via mejl och du kan välja att ta bort varan från din order eller att byta till en annan vara. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

 

DRÖJSMÅL I LEVERANS

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Lapland Eco Store tar inte ansvar för skador som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar dig via mejl om leveransen från vårt lager blir försenad på grund av oförutsedda händelser.

 

LEVERANSSÄTT

  • PostNord MyPack – Hämta själv när det passar dig

PostNord väljer automatiskt ut det Postombud som ligger närmast din adress. Det kan t.ex. vara din lokala livsmedelsaffär och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paket. Om du vill hämta ditt paket på ett speciellt utlämningsställe bör du maila oss i anslutning till att du lagt din beställning. Vi kommer då manuellt ändra ditt Postombud när vi bokar din frakt. Om du redan har fått en leveransbekräftelse skickad till din mejl kan vi inte ändra ditt Postombud.

 

  • PostNord Varubrev – Leverans direkt hem i postlådan

Posten Varubrev levereras direkt hem i din postlåda. I det fall Varubrevet skulle vara för stort för din postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp till 2 kg.

 

  • PostNord MyPack Home – Leverans direkt till dörren

Med PostNord MyPack Home, skickar vi paket direkt hem till dig inom Sverige. Ditt paket blir utkört och levererat till din postadress. Innan leverans skickar PostNord ut en avisering via sms eller e-post där du får olika leveransval att välja mellan. Du kan då välja dag och tid för leveransen enligt vad som gäller för din ort*.

PostNord levererar hem till din dörr innan arbetsdagens slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2–3 timmar. Har du valt tilläggstjänsten 17–21* levererar PostNord ditt paket mellan klockan 17.00 och 21.00 på kvällen.

*Till vissa orter erbjuds leverans endast under dagen. Se vilka leveranstider som gäller på PostNord hemsida.

 

DHL Parcel Connect (gäller endast utlandsbeställningar)

DHL väljer automatiskt ut det ombud som ligger närmast din adress, t.ex. din lokala livsmedelsaffär eller en DHL-terminal. Du hämtar ut försändelsen på en tid som passar dig efter att du blivit aviserad via sms eller e-mail.

Tänk på att du alltid behöver visa giltig id-handling för att kunna hämta ut ditt paket. Om du handlar från Norge kan eventuell norsk tull och moms kan tillkomma.

 

DHL automatically selects the Packstation or Post Office closest to your address, as an example your local grocery store or a DHL terminal. After you have been notified by text message or e-mail you can pick up the shipment at a time that suits you.

Keep in mind that you always need to display valid ID-card to be able to get your package. If you are ordering from Norway, Norwegian customs duties and VAT may apply.

DHL will notify our customers through text message or by e-mail.

Find your nearest DHL Packstation or Post Office here.
You can trace and see the status of your shipment with DHL here.

 

AVISERING

SMS-avisering och E-postavisering:

Var noggrann när du anger ditt mobilnummer och din mejladress i kassan. Det behövs korrekta uppgifter för att du ska kunna bli aviserad om när ditt paket finns att hämta på ditt utlämningsställe.

  • PostNord aviserar våra kunder genom att skicka ett sms, en e-postavisering eller via brev.

  • DHL aviserar våra kunder genom att skicka ett sms eller en e-postavisering.

 

SPÅRA GODS

Här kan du spåra paket som är skickat med posten:
Med tjänsten ”Spåra brev, paket och pall” kan du följa paketet hela vägen. Klicka på länken här.

Här kan du spåra paket som är skickat med DHL. Klicka på länken här

 

OUTLÖSTA PAKET

Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress samt korrekt mobilnummer och e-postadress. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och gått i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 250 kronor, oavsett köpesumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt. 

Observera att en ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp. Du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som "ej uthämtat" och debiteras därefter.

 

FELAKTIGT ANGIVNA LEVERANSUPPGIFTER

Om du som kund uppger fel leveransadress, postnummer eller namn och måste göra en ändring för att kunna hämta ut din leverans så blir du debiterad en avgift på 225 kr. PostNord tar ut den avgiften av oss för ändrat förfogande och den avgiften får du som kund stå för. Se därför till att uppge korrekt adressuppgifter när du lägger din beställning och läs alltid igenom och kontrollera orderbekräftelsen noggrant.

 


 

REA & ERBJUDANDEN

Rea och kampanj gäller så länge erbjudandet finns tillgängligt på vår hemsida eller så långt lagret räcker, för exempelvis erbjudanden utan ett tydligt slutdatum.
Lapland Eco Store reserverar sig mot eventuell slutförsäljning.

 


 

BILDER & TEXTER

Alla bilder på Lapland Eco Store är fotade av oss eller av våra leverantörer. Våra bilder och annat material så som produkttexter är skyddade enligt upphovsrättslagen, © Lapland Eco Store AB och får inte kopieras eller användas utan vårt medgivande. Vi kommer att vidta rättsliga åtgärder om vi upptäcker stölder av bilder och produkttexter. Privatpersoner med bloggar och hemsidor får gärna låna våra bilder och texter så länge det tydligt framgår att det är Lapland Eco Stores texter och bilder. Kontakta alltid vår kundtjänst om du som privatperson vill låna material från vår hemsida.

Tänk på att din bildskärmsinställning och svårigheten att fånga den exakta färgen/nyansen på bild kan göra att varan ser annorlunda ut i verkligheten jämfört med bilden på vår hemsida. Vi har gjort det vi kan för att återge färgerna på ett bra sätt men vi kan inte garantera att färgåtergivningen är exakt.
Färgskillnader mellan bild och produkt kan förekomma.

 


 

ÅNGERRÄTT

Du har ångerrätt i 14 dagar efter du mottagit dina varor, detta i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Du får öppna förpackningen och undersöka varan, men den bör sändas åter till oss i oanvänt och oförändrat skick och helst i en hel originalförpackning med originalhandlingar. Du som kund ansvarar för värdeminskningen som uppstår om varan hanteras i större omfattning än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Om originalförpackning och originalhandlingar saknas eller är skadade regleras det som en värdeminskning.

För vissa varor så som hygienartiklar och hudvård gäller obruten förpackning/plombering. Livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Kunden står för frakten vid ångrat köp och byte. Hör alltid av dig till oss via vårt kontaktformulär på hemsidan här innan du genomför en retur av ångrade varor. Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott. Observera att ej avhämtad försändelse inte gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Om du vill ångra ditt köp innan ångerfristen löpt ut, ska du skicka ett tydligt meddelande till vår kundservice om att du vill utöva ångerrätten. Här kan du ladda ner Lapland Eco Stores returblankett där du fyller i namn, adress och annan relevant information för att vi ska kunna behandla din retur.

Du kan också välja att utöva din ångerrätt genom att skicka med den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram. 
Konsumentverkets ångerblankett finns att ladda ner här: Ångerblankett Konsumentverket.

 


 

BYTE & RETURRÄTT

Vi erbjuder dig 30 dagars öppet köp med full retur och bytesrätt från det datum du mottagit varan. Varan ska returneras till oss inom 30 dagar från den dag du meddelat oss om att du ångrar dig.

Kom ihåg att returnera varorna i oförändrat skick. Är varan/varorna i förändrat/använt skick har Lapland Eco Store rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning från returbeloppet.

Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder, livsmedel, beställningsvaror eller varor som tillverkats eller har en form av personligt önskemål för en vara eller att varan fått en tydlig personlig prägel. Ångerrätten eller öppet köp gäller inte för de varor som har tillverkats enligt specifika anvisningar eller som på annat sätt fått en tydlig personlig prägel.

För vissa varor så som hygienartiklar och hudvård gäller obruten förpackning/plombering. Livsmedel är undantagna ångerrätten och öppet köp och kan ej returneras.

Du får öppna förpackningen och undersöka varan, men den ska sändas åter till oss i oanvänt och oförändrat skick och i en hel originalförpackning med originalhandlingar. Du som kund ansvarar för värdeminskningen som uppstår om varan hanteras i större omfattning än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Om originalförpackning och originalhandlingar saknas eller är skadade regleras det som en värdeminskning.

Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalförpackningen i en annan kartong.

Skicka alltid med vår returblankett i paketet tillsammans med varan/varorna du vill returnera. Blanketten är enkel att fylla i och du hittar den här. Om du inte har möjlighet att skriva ut blanketten kan du skriva av den på ett vanligt papper. Detta påskyndar och underlättar hanteringen av din retur.

 

Du som kund står själv för frakten vid ångrat köp, öppet köp och byte.

Returer ska skickas till:
Lapland Eco Store
Blå Vägen 207
92331 Storuman.

 

Skicka gärna din retur med vår returfraktsedel som du kan köpa här på vår hemsida för 79kr.
Returen kan även skickas på andra sätt, tänk dock på att vi inte hämtar ut paket hos ombud eller serviceställen. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.

Lapland Eco Store åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

 

Om du vill byta en vara lägger du en ny beställning via vår webbshop på den produkt du vill byta till. Köp en returfraktsedel som du hittar under ”Byte & Retur” i sidfoten på hemsidan. Returfraktsedeln kostar 79 kr och går även att köpa vid din första beställning om du vet med dig att du kommer att vilja returnera varor.

När du köpt vår returfraktsedel kommer den att följa med i paketet så att du enkelt kan skicka tillbaka den ångrande varan till oss. Glöm inte att fylla i och skicka med returblanketten i paketet. Returblanketten kan du ladda ner och skriva ut på egen hand, du hittar returblanketten under "Byte & Retur" i sidfoten på hemsidan. Har du inte möjlighet att skriva ut returblanketten går det bra att skriva av den på ett blankt papper och skicka med i paketet. Så snart vi har mottagit och behandlat din retur skickar vi en bekräftelse till dig per mejl.

 

ÅTERBETALNING

Återbetalning för en godkänd returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar.
Återbetalning sker beroende på ditt valda betalsätt och återbetalas vanligen till det berörda kontot.

 


 

REKLAMATIONER

Lapland Eco Store tillämpar de regler som gäller enligt konsumentköplagen vid hantering av reklamationer.  

Vi ser att du som kund kontrollerar förpackningen och varornas tillstånd i leveransen när du hämtar ut ditt paket för att säkerställa att innehållet stämmer och är felfritt.

Om du upptäcker ett synligt eller dolt fel på en vara har du alltid rätt att klaga på felet till oss. Är varan trasig eller felaktig när den anländer till dig har du tre års reklamationsrätt och reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti på varan.

Om du behöver klaga på en vara du köp hos oss ska du kontakta oss via vårt kontaktformulär på hemsidan eller genom att mejla till info@laplandecostore.se. Du ska informera oss om detta inom skälig tid (inom två månader) från det att felet upptäcktes. Som underlag för reklamationer behöver du uppge ordernummer (kvitto) eller e-postadress som kan kopplas till beställningen samt uppge orsak till reklamationen. Därefter sker en bedömning och överenskommelse för hur eventuell retur och ersättning hanteras. För att reklamationen ska vara giltig och för att felet ska åtgärdas behöver det vara ett ursprungligt fel på varan, exempelvis ett fabrikationsfel. Du får inte returnera eller kassera varan som du reklamerar innan du kontaktat oss, detta för att vi ska kunna göra en rättvis bedömning av reklamationen. Vid en godkänd reklamation (ursprungligt fel som är reklamerat inom 3 år) ansvarar vi för att rätta till felet. Lapland Eco Store förbehåller rätten att i första hand reparera skadan eller ersätta dig med en ny del, att byta ut varan mot en ny eller likvärdig alternativt ge prisavdrag, tillgodo på summan.

 

Vid synlig skada hos ombudet:
Om du upptäcker att paketet är skadat när du hämtar ut det så ska du meddela detta till ombudet/transportören och be dem göra en notering om detta. Noteringen ska göras innan du tar emot paketet. Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett skadat paket om du misstänker att innehåller är skadat. Kontakta sedan PostNord genom att ringa 0771-333310 och anmäl skadan samma dag. Du som kund anmäler skadan, Posten reglerar den och vi på Lapland Eco Store betalar tillbaka eventuellt belopp eller ersätter dig med en ny vara. Anmärkningen om skadan behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Se PostNords checklista innan du reklamerar.

 

Dold skada:
Om skadan upptäcktes först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att vi ska kunna behandla den. Vi vill alltid besiktiga skadan därför ska du ta en eller flera bilder på skadan och även på kartongens utsida och emballaget. Du får inte returnera eller kassera varan som du reklamerar innan du kontaktat oss, detta för att vi ska kunna göra en rättvis bedömning av skadan. Ta därför snarast kontakt med oss via vårt kontaktformulär på hemsidan eller skicka ett mejl till info@laplandecostore.se. När du gjort det så behandlar vi din reklamation snarast möjligt. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka.

 

Vi står för frakten vid reklamationer eller felleveranser.

 


 

RESERVATIONER

Lapland Eco Store reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan komma att utgå ur sortimentet.
Vi kan inte garantera att alla bilder på hemsidan exakt återger produkternas verkliga utseende.
Vi reserverar oss även för eventuella skrivfel & syftningsfel i texterna på hemsidan förbehåller oss rätten till ändring av all information på hemsidan utan förvarning.
Lapland Eco Store förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel i webbshopen utan förvarning.

 


 

FORCE MAJEURE

Lapland Eco Store är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc. onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 


 

LAGEN OM DISTANSHANDEL

Lapland Eco Store följer lagen om distanshandel. Läs mer genom att klicka på länken här

 


 

TVIST

Vi på Lapland Eco Store hoppas att det aldrig ska uppstå en tvist för dig som kund, men vid en eventuell tvist kommer Lapland Eco Store att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Det finns även hjälp att få genom tvistelösningssidan http://ec.europa.eu/consumers/odr/ som är gemensam för hela EU. Hemsidan är speciellt framtagen för att du som konsument eller näringsidgare ska kunna handla fritt över EU:s gränser och få hjälp om något eventuellt går fel. 

 


 

FÖRETAGSUPPGIFTER

Lapland Eco Store AB, Blå Vägen 207, 92331 Storuman

Telefon: 0771-110011

E-post: info@laplandecostore.se

Organisationsnummer: 556928-8920

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 09:00-17:00

Standardvy | Byt till Mobil vy
Stäng