Till kassanDin kundvagn(0)

Till kassan
Kundvagnen är tom
Totalt 0:-
499:- kvar till fri frakt
Snabb leverans Fri frakt över 499 kr Trygg betalning Miljövänligt packmaterial
Snabb leverans Fri frakt över 499 kr Trygg betalning Miljövänligt packmaterial

Leveransvillkor

Här kan du läsa Lapland Eco Stores aktuella leveransvillkor.
Om du inte hittar informationen du söker ber vi dig läsa våra fullständiga Köpvillkor eller se våra Vanliga frågor och svar. Du kan även kontakta vår kundtjänst.

 

LEVERANS

Vi skickar normalt din order inom ett dygn från att du lagt din beställning. Undantag gäller vid fraktfri kampanj, helger, röd dag och måndagar.
Ordrar lagda innan klockan 12.00 skickas normalt samma dag, gäller vardagar (utom måndag) och ordrar betalade med Klarna.

Beställningar lagda med Förskottsbetalning som betalningsmetod skickas från oss först dagen efter att vi har mottagit inbetalningen på vårt bankgiro. Vi levererar normalt ditt paket inom 2-6 dagar beroende på ditt betalningssätt.

  • Inom Sverige skickas ditt paket med PostNord som MyPack, MyPack Home eller Varubrev.
  • Till Finland, Åland och Danmark skickar vi ditt paket med PostNord. Leveranstiden är vanligen mellan 2–6 arbetsdagar. Till vissa länder tillkommer längre leveranstid.

Vi har ingen fast fraktavgift vid beställningar till andra länder än Sverige, Finland, Danmark & Åland.
Fraktkostnaden till övriga länder beräknas utifrån vikt och storlek på paketet. Paket till ett annat land än Sverige, Finland, Danmark & Åland skickas med DHL Parcel Connect. Mejla vår kundtjänst vid beställningar från utlandet så hjälper vi dig på bästa sätt.

 

LEVERANSSÄTT

PostNord MyPack – Måttbegränsningar för paket inom Norden med max längd på 1,5 m, maxlängd + omkrets = 3 m.  

PostNord Varubrev –  Ett Varubrev får väga minst 150 gram och max 2 kg. Minsta tjocklek är 1,5 cm. Den 2 maj 2018 justerades Varubrevets maxmått för att stämma med standardstorleken på fastighetsboxar. De nya maxmåtten är längd 34 cm, bredd 24 cm och höjd 7 cm. Rullar går inte att skicka som Varubrev.

PostNord MyPack Home – Måttbegränsningar för paket, max längd= 1,75 m, max längd + omkrets= 3 m. Maxvikt för paket inom Norden 35 kg.

DHL Parcel Connect – Paket med minsta mått på L= 15 cm, B= 11 cm, H= 3,5 cm och max mått på L= 200 cm, maxlängd + omkrets= 360 cm. Maxvikt 31,5 kg.

Hämta i lagerbutik – Ett fraktfritt alternativ för dig som vill hämta upp din beställning i vår lagerbutik på Blå Vägen 207, 92331 Storuman. 

 

DRÖJSMÅL I LEVERANS

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Lapland Eco Store tar inte ansvar för skador som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar dig via mejl om leveransen från vårt lager blir försenad på grund av oförutsedda händelser.

Om en vara i din beställning är slut så meddelar vi dig genast via mejl och du kan välja att ta bort varan från din order eller att byta till en annan vara. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

 

AVISERING

SMS-avisering och E-postavisering:
Var noggrann när du anger ditt mobilnummer och din mejladress i kassan. Det behövs korrekta uppgifter för att du ska kunna bli aviserad om när ditt paket finns att hämta på ditt utlämningsställe.

  • PostNord aviserar våra kunder genom att skicka ett sms, en e-postavisering eller via brev.
  • DHL aviserar våra kunder genom att skicka ett sms eller en e-postavisering.

 

SPÅRA GODS

Här kan du spåra paket som är skickade med PostNord. Klicka på länken här.

Här kan du spåra paket som är skickade med DHL. Klicka på länken här

 

SKADOR I LEVERANS

Vid synlig skada: Om du upptäcker att paketet är skadat när du hämtar ut det så ska du meddela detta till Postombudet/transportören och be dem göra en notering om detta. Be dem göra noteringen innan du hämtar ut paketet, alternativt hämtar du inte ut det alls. Kontakta sedan PostNord genom att ringa 0771-333310 och anmäl skadan samma dag. Du som kund anmäler skadan, Posten reglerar den och vi på Lapland Eco Store betalar tillbaka ev. belopp eller skickar ny vara.

Anmärkningen om skadan behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Se PostNords checklista innan du reklamerar.

 

Dold skada: Om skadan upptäcks först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att vi ska kunna behandla den.

Vi vill alltid besiktiga skadan därför ska du ta en eller flera bilder på skadan och även på kartongens utsida och emballaget. Du får inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Ta därför snarast kontakt med oss via vårt kontaktformulär på hemsidan eller skicka ett mejl till info@laplandecostore.se. När du gjort det så behandlar vi din reklamation snarast möjligt. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vi står för frakten när det gäller reklamationer.

Standardvy | Byt till Mobil vy
Stäng